شبکه ناهمگن چیست؟

Heterogeneous Network

شبکه ناهمگن

شبکه ناهمگن شبکه ای است که از چندین معماری شبکه و سیستم عامل استفاده می کند.

شبکه ای که از چندین معماری شبکه و سیستم عامل استفاده می کند. نمونه ای از یک شبکه ناهمگن در سطح سخت افزار، ترکیبی از شبکه های محلی اترنت و حلقه توکن (LAN) است که با ستون فقرات رابط داده توزیع شده فیبر (FDDI) متصل هستند.
شبکه ناهمگن شبکه ناهمگن

یک مثال در سطح سیستم عامل شبکه (NOS) یک اتاق سرور است که در آن برخی از ماشین‌ها مایکروسافت ویندوز NT را اجرا می‌کنند، برخی دیگر یونیکس را اجرا می‌کنند، و هنوز، برخی دیگر از Novell NetWare استفاده می‌کنند. یک مثال در سطح برنامه یک سیستم پیام رسانی است که شامل Microsoft Exchange Server، Novell GroupWise، UNIX Sendmail و سیستم های پستی IBM PROFS است.

شبکه‌های ناهمگن عموماً برای مدیریت پیچیده‌تر از شبکه‌های همگن هستند. اکثر شبکه ها ناهمگن هستند زیرا در یک دوره زمانی تکامل می یابند. اکثر شرکت‌های استارت‌آپ توانایی خرید یک پلتفرم شبکه کاملاً همگن و پیشرفته را ندارند و حتی اگر بتوانند، به زودی قدیمی می‌شوند.

یکی از مزایای حفظ عمدی یک شبکه ناهمگن این است که مشتریان می توانند از هر محصولی که انتخاب می کنند به جای قفل شدن در سیستم یک فروشنده استفاده کنند. انتخاب شبکه و سیستم عامل را می توان بر اساس “بهترین خدمات” به جای رویکرد “فقط از ما خرید” انجام داد.
معنایی «شبکه ناهمگن» در ارتباطات

از نقطه نظر معنایی، توجه به این نکته بسیار مهم است که اصطلاحات شبکه ناهمگن ممکن است معانی مختلفی در مخابرات بی سیم داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است به پارادایم قابلیت همکاری یکپارچه و همه جا حاضر بین پروتکل های مختلف چند پوششی (معروف به HetNet) اشاره داشته باشد.
Heterogeneous Network
در غیر این صورت، ممکن است به توزیع فضایی غیریکنواخت کاربران یا گره‌های بی‌سیم (با نام مستعار ناهمگونی فضایی) اشاره داشته باشد. بنابراین، استفاده از اصطلاح “شبکه ناهمگن” بدون در نظر گرفتن آن ممکن است منجر به یک منبع سردرگمی در ادبیات علمی و در طول چرخه بررسی همتا شود. در واقع، سردرگمی ممکن است بیشتر شود، به ویژه با توجه به این واقعیت که پارادایم “HetNet” نیز ممکن است از زاویه “هندسی” مورد تحقیق قرار گیرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *